Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri


Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
Halkla ilişkilere olumlu imaj yaratmayı sağlayan genel kabul görmüş temel ilkeler bulunmaktadır. Bunlar ;

Dürüstlük
Bu ilke; Halkla ilişkiler çalışmalarında doğruluk ve güvenilirlik esaslarına göre hareket etme konusunda kendini göstermektedir. Halkla ilişkiler birimleri kendine yakışmayan çalışmalardan uzak durmalıdır. Bu ilke onurlu bir çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Bu ilkeyi benimseyerek faaliyetlerini yapan kurumların bireyler üzerinde yarattıkları imaj da aynı oranda olumlu olacaktır.

İnandırıcılık
İnandırıcılık ilkesi yerel halk üzerinde güven sağlamada önemli bir faktördür. Sunulan faaliyetlere öncelikle onları hayata geçirenler inanmalıdır. İnandırıcılığı yüksek olan kurum ve kuruluşlara duyulan güven de o ölçüde fazla olacaktır. Halkı etkilemek için inandırıcılıktan uzak çalışmalar yapmak bireyler üzerinde güven kaybına neden olacaktır.

Yineleme
Hedef kitleye verilmesi amaçlanan mesajların bireyler tarafından daha anlaşılır algılanması ve hafızalarında daha uzun süre kalması açısından önemlidir.


Sabırlı Çalışmak
Halkla ilişkiler sabırlı bir şekilde çalışılması gereken bir alandır. Güven duygusu zaman içerisinde kazanılan bir olgudur. Başarılı bir halkla ilişkiler sabırlı çalışmaya bağlıdır.

Yaygın Sorumluluk
Halkla ilişkiler çalışmalarını yalnızca Halkla İlişkiler biriminin yapmasını beklenmemelidir. bu sorumluluk kurumun en üstünden en altına kadar olan tüm çalışanların sorumluluğundadır. Yaygın sorumluluk ilkesinin farkında olmak ve bu yönde çalışmalar yapmak kurumları başarıya taşıyacaktır.

Açıklık
Yapılan tüm çalışmalarda şeffaflığı benimsemek genel kabul gören ilkelerdendir. Kurumlar yaptıkları çalışmaları olduğu gibi yerel halka açıklamalıdırlar. Şeffaf ve saydam bir yönetimi benimsemek hedef kitle üzerinde olumlu imaj yaratacaktır. bu da kuşkusuz kuruma fayda sağlayacaktır.

İki Yönlü İlişki

Halkla ilişkiler, kamuoyuna gerekli bilgi sunarak onun ilgi ve desteğini kazanırken, bir yandan da vatandaşların kuruluşlardan beklentilerini, istek ve tepkilerini anlamaya çalışır. İletişim araçlarıyla iki tarafın birbirini tanıması ve etkileşim içerisinde bulunmaları sağlanır. Kuruluşların politika ve uygulamalarını kamuoyuna tek taraflı olarak yansıtmaları halkla ilişkiler olarak algılanmamalıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HALKLA İLİŞKİLERİN TARİHİ

HALKLA İLİŞKİLERİN ETKİLEŞTİĞİ KAVRAMLAR