Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri
Halkla
ilişkilere olumlu imaj yaratmayı sağlayan genel kabul görmüş temel ilkeler
bulunmaktadır. Bunlar ;
Dürüstlük
Bu
ilke; Halkla ilişkiler çalışmalarında doğruluk ve güvenilirlik esaslarına göre
hareket etme konusunda kendini göstermektedir. Halkla ilişkiler birimleri
kendine yakışmayan çalışmalardan uzak durmalıdır. Bu ilke onurlu bir çalışmanın
temelini oluşturmaktadır. Bu ilkeyi benimseyerek faaliyetlerini yapan kurumların
bireyler üzerinde yarattıkları imaj da aynı oranda olumlu olacaktır.
İnandırıcılık
İnandırıcılık
ilkesi yerel halk üzerinde güven sağlamada önemli bir faktördür. Sunulan
faaliyetlere öncelikle onları hayata geçirenler inanmalıdır. İnandırıcılığı yüksek
olan kurum ve kuruluşlara duyulan güven de o ölçüde fazla olacaktır. Halkı
etkilemek için inandırıcılıktan uzak çalışmalar yapmak bireyler üzerinde güven
kaybına neden olacaktır.
Yineleme
Hedef
kitleye verilmesi amaçlanan mesajların bireyler tarafından daha anlaşılır algılanması
ve hafızalarında daha uzun süre kalması açısından önemlidir.
Sabırlı
Çalışmak
Halkla
ilişkiler sabırlı bir şekilde çalışılması gereken bir alandır. Güven duygusu
zaman içerisinde kazanılan bir olgudur. Başarılı bir halkla ilişkiler sabırlı çalışmaya
bağlıdır.
Yaygın
Sorumluluk
Halkla
ilişkiler çalışmalarını yalnızca Halkla İlişkiler biriminin yapmasını beklenmemelidir.
bu sorumluluk kurumun en üstünden en altına kadar olan tüm çalışanların
sorumluluğundadır. Yaygın sorumluluk ilkesinin farkında olmak ve bu yönde çalışmalar
yapmak kurumları başarıya taşıyacaktır.
Açıklık
Yapılan
tüm çalışmalarda şeffaflığı benimsemek genel kabul gören ilkelerdendir.
Kurumlar yaptıkları çalışmaları olduğu gibi yerel halka açıklamalıdırlar. Şeffaf
ve saydam bir yönetimi benimsemek hedef kitle üzerinde olumlu imaj yaratacaktır.
bu da kuşkusuz kuruma fayda sağlayacaktır.
İki
Yönlü İlişki
Halkla
ilişkiler, kamuoyuna gerekli bilgi sunarak onun ilgi ve desteğini kazanırken,
bir yandan da vatandaşların kuruluşlardan beklentilerini, istek ve tepkilerini
anlamaya çalışır. İletişim araçlarıyla iki tarafın birbirini tanıması ve etkileşim
içerisinde bulunmaları sağlanır. Kuruluşların politika ve uygulamalarını
kamuoyuna tek taraflı olarak yansıtmaları halkla ilişkiler olarak algılanmamalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder